Skip to content

Hulp & vragen

Hieronder leest u meer over de meest gestelde vragen aan Betalis. We hebben de vragen verdeeld in overzichtelijke onderwerpen, zodat u direct de informatie kunt vinden die u zoekt.

Heeft u het gevoel dat uw vraag of onderwerp er niet tussen staat? Dan kunt u uiteraard ook direct ál onze veel gestelde vragen bekijken of stuur een e-mail. 

Uw rekening van Betalis

Goed geregeld, voor iedereen

Betalis verstuurt rekeningen en reminders van/voor en namens haar opdrachtgevers. Als uw leverancier klant is bij Betalis, kan het dus zo zijn dat u uw rekening via ons toegezonden krijgt.  Op uw rekening kunt u terugzien van welke leverancier de rekening komt en voor welke afgenomen diensten of producten de rekening is. Heeft u een vraag over uw rekening, of over het betalen ervan? Of wilt u iets anders weten? Op deze pagina kunt u op veel gestelde vragen de antwoorden al vinden.

Hoe kunnen we u helpen?

Veelgestelde vragen

U bent in contact gekomen met Betalis omdat er een betaalverplichting van u bij een van onze opdrachtgevers is. Wij kunnen u helpen door het aanbieden van betaalgemak en het toezenden van reminders om u tijdig eraan te herinneren de betaling te doen. Door het gebruik van het betaalgemak weet u zeker dat uw betaling correct verwerkt wordt; fouten in het te betalen bedrag en/of betaalkenmerk worden voorkomen. Verder kunnen wij u helpen met de volgende zaken: 

  • overeenkomen van een betaalplan (in het geval een betaling ineens niet mogelijk blijkt)  
  • u verwijzen naar schuldhulpverlening zodat een kwijtscheldingsverzoek in overweging kan worden genomen
  • uitstel van betaling verlenen 
  • u helpen herinneren bij het op tijd voldoen van uw (termijn)verplichtingen

Nee, het treffen van een betalingsregeling is niet iets waar u automatisch recht op heeft. Onze opdrachtgever bepaalt wie er in aanmerking komen voor een regeling. Het toestaan van een betalingsregeling blijft een gunst. U kunt uiteraard wel altijd een aanvraag doen om een vordering in termijnen te betalen. 

Indien u een herinnering ontvangt  met daarin een knop waarmee u een betalingsregeling tot stand kunt brengen, heeft onze opdrachtgever deze mogelijkheid dus speciaal voor u toegestaan. Heeft u een regeling geselecteerd, dan ontvangt u een bevestiging en zal Betalis u daarna middels het toezenden van reminders, gecombineerd met betaalgemak, helpen om de regeling na te komen.  

Indien u gaat verhuizen of verhuisd bent is het van belang dat u deze wijziging tijdig doorgeeft aan uw leverancier. Ditzelfde geldt als u van mailadres wisselt. Uw gegevens ontvangen wij namelijk via uw leverancier. Dat betekent dat wanneer u uw wijziging niet doorgeeft aan leverancier, de rekeningen op het oude (mail)adres bezorgd worden. Let op: u bent zelf verantwoordelijk voor de juistheid van uw adresgegevens.

Facturen kwijt?

Als u graag een kopie van de rekening wilt ontvangen op uw nieuwe adres, kunt u inloggen in het portaal en zelf de factuur downloaden. Tegen vergoeding van de portokosten kunnen wij de factuur ook per post naar u versturen. Wij maken gebruik van de bezorgdiensten van PostNL. U kunt natuurlijk ook gebruik maken van de doorstuurservice van PostNL als u verhuisd bent.

Voor inhoudelijke vragen over de factuur dient u bij uw leverancier te zijn. Wij zijn alleen verantwoordelijk voor opmaak en verzending van de factuur en voor de opvolging daarvan. Vragen over de geleverde diensten of producten kunnen wij u geen antwoord geven. Daarom verzoeken wij u bij dit soort vragen altijd contact op te nemen met uw leverancier.